Arnaldo Antunes, Edgard Scandurra ve Toumani Diabate

Arnaldo Antunes, Edgard Scandurra ve Toumani Diabate

Arnaldo Antunes, Edgard Scandurra ve Toumani Diabate

Bol Grammy ödülü kazanan AfroCubism’daki başrollerinin sonucu kora virtüözü Toumani Diabate Mali’nin başkenti Bamako’ya Brezilyalı rock sanatçı dosyalarını davet etti. Brezilyanın en çok sevilen rock sanatçıları olan Arnaldo Antunes ve Edgard Scandurra bu daveti kabul ederek yeni bir müzik harmanlamasına soyundu. Kültürel ritim harmanlamasına giren üç sanatçı belki de ilk defa Brezilya yerel rock temaları üzerine bestelenen Mali ritimlerini oluşturdu. Albümdeki terazi ağırlıkta Brezilyalılar yönünde zira bestelerin bir tanesi haricinde hepsi onlara ait. Müzikal bir kültürel deneyin işlendiği albümün asıl karizması Mali’nin en bilindik yerel enstrümanı sayesinde bir araya geliyor. Kora her zaman olduğu üzere Toumani Diabate’nın parmakları arasında müziği bir kat daha zenginleştiriyor. Yavaş bestelere sokulan kora ritimleri, havada asılı kalan her melodi nazik damla vuruşlarıyla dengeliyor ve  ortaya ulaşılabilir müzik çıkıyor. Özellikle ‘Psiu’ ve ‘Grao De Chaos’ adlı parçaları dikkat çekmeye aday. Albümde aynı zamanda Toumani Diabate’nin oğlu sidiki’de elektro koro ritimleri ile Brezilyalı rock sanatçıların gitarlarına meydan okuyor. Küresel füzyonun en ulaşılabilir hali bu albümün içinde yer alıyor.

 A Curva De Cintura: Mali-Brasil / Kartel Music – 8/10